Spor Salonu Açmak
Her geçen gün daha fazla girişimci spor tutkunu, sağlığı ve zindeliği geliştirmek aynı zamanda gelir elde etmek için yeni spor salonları açmaya karar veriyor. Nüfusun büyük bir kısmının spor yapma ve sağlıklı bir yaşam tarzı sürdürme konusunda günden güne artan ilgisi, sportif işletmeleri sağlıklı sosyalleşme konusunda ilgi odağı haline getirmektedir. Ancak; bir fitness spor salonu veya kulüp kurmak kolay bir iş olmadığı gibi, spor disiplinini sevmek de başarılı bir işletme kurmak için tek başına yeterli değildir. Başarılı bir yatırım elde etmek için birkaç iş becerisine birlikte sahip olmak gerekir. Bu nedenle, yeni maceraya atılmaya karar vermeniz durumunda adım adım size önemli ipuçları sunuyoruz.
Bir girişimci olarak başarı için net bir plan şarttır. İşletmenizin özelliklerini belirlemeniz bazı bilinmeyenleri keşfetmenize yardımcı olacaktır. Dikkate alınması gereken birkaç önemli konu şunlardır;
Eğitim ve sertifika alın!
Her şeyden önce, kendi spor salonunuzu başlatmak için uygun eğitim, akreditasyon ve deneyime sahip olduğunuzdan emin olun. Unutmamalısınız ki müşterileriniz sadece daha sportif görünmelerine yardımcı olmak için değil, hizmetlerinizi kullanarak daha sağlıklı ve formda olmak için size geleceklerdir.
Yoga, pilates, aerobik vb gibi birkaç farklı kişisel eğitim sertifikasına sahip olmanızda ciddi fayda vardır. Ayrıca, eğitmenlerinizi farklı alanlarda sertifikalandırıp, işletmenizin üyelerine sunacağı ürün yelpazesini genişleterek, cazibesini ve gelirlerini arttırabilirsiniz.
Konum hakkında stratejik olun!
Konum, spor salonunun hayatta kalması için genellikle kritik önem taşıdığından, büyük olasılıkla iş planınızda önemli bir faktör olacaktır. Ne tür bir spor salonu açmak istediğinizi belirledikten sonra, ne kadar alana ihtiyacınız olacağını belirlemeniz gerekecektir.
Öncelikle, tesisinizde kaç müşteriye hizmet verebilmek istediğinizi netleştirin. Ne kadar alana ihtiyacınız olduğunu bilmek, gereksinimlerinize en uygun konumu bulmanıza yardımcı olacaktır. Sokak erişimine ihtiyacınız var mı? Otoparka erişim imkânı var mıdır? Çok fazla yaya trafiğinin olduğu bir bölgede misiniz? İnsanların sizi bulması zor olacak mı? Otobüs güzergahında mısınız?
Başlangıçta, iyi bir konum, müşterileri spor salonunuza çekmenin anahtarıdır. Hedeflediğiniz üye profilinin yoğun bir şekilde bulunduğu konumlardan araç, yaya ve toplu taşıma ile kolayca erişilebilecek bir yer bulmaya çalışın.
Hedeflenen pazarı belirleyin!
Her şeyden önce, beklediğiniz müşteri tabanınız hakkında biraz pazar araştırması yapmalısınız. İdeal müşteri profili, kişisel fitness hedeflerine ulaşmak için sportif faaliyetleri, geçici motivasyonlarla dönemsel olarak değil bir yaşam tarzı olarak gündelik hayatının bir parçası haline getiren form durumlarına dikkat eden kişilerdir. Spor salonlarının başarısını bu tip müşteri profilinden oluşturdukları iyi müşterilerden oluşan portföylerinin sayısı belirlemektedir. Zayıf müşteriler ise anlık motivasyonlarla kısa bir süreli katılım gösterip devamlılığı olmadan ayrılanlardır.
İhtiyacınız olan ekipmanları satın alın!
Açmak istediğiniz merkezin türüne göre spor salonu ekipmanlarını seçin. Fitness ekipmanlarının seçimi ve satın alınması, sadece bunların yeterliliğinin değerlendirilmesinin dışında spor bilimi çerçevesinde güncel trendlere uygun yeni teknolojileri kapsayacak şekilde tercih edilmesi hususu oldukça önemlidir. Bazı spor salonu sahipleri, kullanılmış ekipman satın alarak başlangıçtaki genel giderlerini düşürmeye çalışır. Bu iki ucu keskin bir bıçaktır. Unutulmamalıdır ki, yeni spor salonuna giden insanlar yeni ekipman görmek ister. Kullanılmış ekipmanlar hayalinizdeki ambiyansın oluşmamasına neden olacağı için söz konusu durum büyük olasılıkla işletmenizin başarılı bir başlangıç yapmasına gölge düşürecektir. Yine de bu şekilde bir karar verme mecburiyetiniz olması halinde, tüm kullanılmış ekipmanları satın almadan önce iyice inceleyerek ve gerekli bakımlarını tamamlayarak faaliyetinize başlamalısınız.
Bir spor salonu için devam eden masraflar nelerdir?
Bir spor salonu için en büyük harcama, spor salonu ekipmanlarına yapılan ilk yatırım ve kurulum aşamasındaki dekoratif amaçlı yapılan harcamalardır. Yeterli bir tasarım, faaliyet alanlarının boyutları ve ferahlık bir spor salonunun başarısını etkileyebilecek en önemli faktörlerdendir. Düşük tavan ve klostrofobi unsuru olabilecek alanlar insanların bulunmak istemediği yerler olduğu için özellikle kaçınılmalıdır. Bununla ilgili bir hata yapmak yatırımcıya çok paraya ve hatta projenin gidişatına mal olabilir. Sonuç olarak müşteri memnuniyeti oluşturmak için, müşterinin kulüp içerisinde rahat hissetmesi öncelikli gerekliliklerdendir. Bir diğer önemli maliyet kalemi de, işletmenin büyüklüğüne bağlı olarak işçilik maliyeti ve kiradır.
Bir spor salonu nasıl para kazanır?
Spor salonları tipik olarak ocak ayında yeni üye akını görmeye başlar. Bu durum nisan ve mayıs aylarında zirveye çıkar ve ardından yaz aylarında düşüş trendine girer. Bu, spor salonu işinin dünya genelinde döngüsel trendidir.
Bir spor salonu için standart iş modeli, ek gelire ilave olarak gelirler elde etmektir. Yetenekli ve çok yönlü antrenörleri barındıran gelişmiş hizmet kadrosu ile yoga, pilates, zumba, savunma sporları, güç antrenmanları ve benzeri alanlarda grup egzersiz dersleri düzenlenebilir. Bunun yanı sıra, belirlenen ders gruplarından bireysel koçluk hizmeti sunabilir ve ilave gelirler elde edebilirsiniz.
Bireysel veya grup halinde yapılan sporların yanı sıra, spor salonları farklı alanlarda da hizmet sağlayarak ek gelir elde edebilir. Bunlara örnek olarak; Supplement ve içecek barları, SPA , masaj solarium, vb hizmetler verilebilir.
Kısaca özetlenmiş hizmetleri işletmeniz bünyesinde üyelerinize sunarak ilave gelir kaynakları sağlayabilirsiniz.
Spor salonunuzu pazarlayın!
Hareketsiz yaşam tarzına karşı mücadele ve sağlıklı alternatifleri savunmak günümüzde çok etkilidir. Müşteri hedef pazarlarınızı belirleyin ve müşterilerinizin vakit geçirdiği yerlerde işletmenizi tanıtın. Yerel pazar payınızı arttırmak ve yeni müşterilere hitap etme açısından, dijital pazarlama, işletmenizin tanıtımında çok yardımcı olabilir. Sağlam bir müşteri tabanı oluşturmak için kurumsal kimlikle tutarlı bir şekilde pazarlama, halkla ilişkiler veya sosyal medya yönetimini spor salonunuz veya fitness merkeziniz için bir pazarlama planı oluşturarak gerçekleştirebilirsiniz.
Şaşırtıcı bir şekilde, birçok kişi bir iş planı hazırlamaya zaman ayırmaz bu nedenle hedeflerinde ilerleyemez. İyi düşünülmüş bir planlamaya sahip olmak, finansmanınızı sağlamlaştırmanıza yardımcı olacak ve iş hedeflerinize ulaşmak için ihtiyaç duyduğunuz konforu size sağlayacaktır.